Retouren
Helaas kunt u omwille van logistieke redenen de transportdienst niet zelf uitzoeken. Bovendien hebben wij niet de mogelijkheid om informatie door te geven aan de transportdienst, aangezien deze bij de uitvoering vaak samenwerkt met onderaannemers.
Indien het bij de te retourneren artikelen om artikelen die per bezorgdienst geleverd zijn gaat, zullen wij samen met jouw een afhaaldatum met de transporteur vastleggen en de volledige kosten van de retourzending voor onze rekening nemen.
Wil je echter een kleiner artikel terugsturen, dan vragen wij je vriendelijk om dit zelf via een door jouw uitgezochte pakketdienst naar ons terug te sturen.
Tip: Kies altijd dezelfde pakketdienst die ook voor de levering van je artikel verantwoordelijk was. Dit is meestal de goedkoopste optie.
Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, sturen wij jou natuurlijk een e-mail met de bevestiging.
De terugbetaling is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Heb je het bedrag van de bestelling zelf overgemaakt? Stuur ons dan je bankgegevens, zodat we het bedrag terug kunnen storten. Heb je per PayPal of per creditcard betaald? In dit geval hebben we jouw betaalgegevens al en hebben we geen verdere gegevens nodig om de terugbetaling door te voeren. Let er wel op dat de terugbetaling tot 14 dagen in beslag kan nemen.
Er bestaat geen minimale termijn waarop je klachten bij ons kenbaar dient te maken. Op onze houten onderdelen zit een garantie van 10 jaar en op alle andere onderdelen een garantie van 2 jaar. Los daarvan gelden de wettelijke voorschriften. Verdere informatie vind je in de instructies over herroepingsrecht.
Indien er bij de levering al transportschade te bekennen is, dan vraag je aan de transporteur om dit op de vrachtbrief te vermelden. Transportschade is helaas niet geheel te voorkomen en we zullen samen zoeken naar een tevredenstellende oplossing. Het beste is als je aan de hand van de montagehandleiding bekijkt of er iets ontbreekt of beschadigd is en indien dit het geval is foto’s hiervan maakt. Vervolgens kun je ons hierover op de hoogte brengen via ons contactformulier. Vergeet niet om de foto’s toe te voegen en te vermelden welke onderdelen betroffen zijn. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op voor een passende oplossing. Indien een artikel ontbreekt dan is het proces hetzelfde: kijk aan de hand van de opbouwinstructies welke deelartikelen je hebt ontvangen en welke onderdelen ontbreken en noteer dit. Stuur deze lijst vervolgens naar onze klantenservice. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op voor een passende oplossing.
Wij vragen je vriendelijk om de goederen aan te nemen en de ontvangst niet te weigeren. Vraag aan de transporteur om de transportschade op de vrachtbrief te vermelden en neem vervolgens zo spoedig mogelijk contact met ons op, zodat wij jou kosteloos vervangende goederen op kunnen sturen en een tevredenstellende oplossing voor jou kunnen vinden.
Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervangend materiaal.
Ook het omruilen van een artikel loopt via een retourformulier. Vul je e-mail adres en bestelnummer in en volg de instructies op de daaropvolgende pagina’s. Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om het verdere proces te bespreken.