FATMOOSE Mid Season Sale! Super kortingen voor nog meer plezier in de tuin!

Help Center

Bestelling
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?

Onze speeltoestellen worden vanwege hun grootte niet per conventionele pakketdienst geleverd, maar per vrachtwagen met hefplatfom. Om de gewenste leveringsdatum met je af te stemmen, neemt de transporteur telefonisch contact met je op. Zo weten wij zeker dat jij a) thuis bent en b) je speeltoestel op tijd geleverd wordt.

Kan ik ook telefonisch bestellingen plaatsen?

Je kunt je bestelling alleen online via onze webshop plaatsen.

Kunnen het factuur- en bezorgadres van elkaar afwijken?

Afwijkende factuur- en bezorgadressen zijn helemaal geen probleem: je kunt tijdens het checkout-proces met slechts één klik een afwijkend factuuradres aangeven.

Waarom zijn er prijsverschillen tussen de verschillende landen/shops?

Misschien vraag je je af waarom er prijsverschillen zijn tussen onze shops in verschillende landen. Dit heeft onder andere met landspecifieke omstandigheden te maken, zoals bijvoorbeeld de berekening van de verzendkosten. Wij doen ons best om deze verschillen tot het minimale te beperken, maar we kunnen dit niet helemaal voorkomen. Voor elk land gelden de genoemde prijzen in de webshop. In sommige webshops bieden we de mogelijkheid om in een ander land te leveren. Deze informatie kun je in onze webshops onder levering nalezen.

Krijg ik een bestelbevestiging?

Nadat je je shoppingtour hebt beëindigd, willen wij natuurlijk niet op ons laten wachten. Wij sturen onmiddellijk een bestelbevestiging naar het door jou opgegeven e-mail adres. Hier vind je tevens alle informatie met betrekking tot het verdere verloop van de levering. Mocht je geen bestelbevestiging ontvangen, dan vragen wij je om contact op te nemen met onze klantenservice via het volgende telefoonnummer: +31 (0)85 0187 633. Hier helpen ze je graag verder!

Kan ik ook bestellingen plaatsen via mijn smartphone?

Ja, je kunt met je smartphone gemakkelijk een kijkje nemen in onze webshop en natuurlijk ook bestellingen plaatsen.

Binnen welke periode kan ik een bestelling annuleren?

Als de goederen ons magazijn nog niet hebben verlaten of als je nog niet betaald hebt, dan is het geen probleem om de bestelling te annuleren. Dit betekent dus dat je jouw bestelling zonder problemen kunt annuleren zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Maak je geen zorgen als je al betaald hebt. Je krijgt in dit geval gewoon je geld terug.

Wanneer kan ik mijn besteldetails veranderen?

Zolang het door jou gewenste artikel nog in de winkelwagen ligt en de bestelling nog niet afgerond is, kun je de besteldetails zonder problemen veranderen. Zodra je bestelling afgerond is, kan er niks meer worden aangepast.

Is er een herroepingsformulier?

Binnen de eerste 14 dagen kun je zonder de reden aan te geven het contract herroepen. Verdere informatie en het formulier vindt je hier: Herroeping.

View all
Betaling
Welke betaalmogelijkheden biedt FATMOOSE aan?

Om uw bestelling eenvoudig te betalen, bieden wij u een selectie van de meest gangbare betaalmogelijkheden in onze shop aan:

  • iDeal
  • Vooruitbetaling
  • Creditcard
  • PayPal
  • Klarna - Betaal later
  • ApplePay

Meer informatie over onze betaalmogelijkheden kunt u hier vinden: Betaalmethodes

Wanneer wordt mijn creditcard belast?

Je creditcard wordt belast zodra je de bestelling hebt geplaatst. Houd altijd rekening met het type facturering dat op je creditcard van toepassing is.

Kan de betaalmethode op korte termijn worden gewijzigd?

Zorg ervoor dat je de door jou gewenste betaalmethode correct uitkiest voordat je de bestelling plaatst. Een wijziging op korte termijn is helaas niet mogelijk.

Wat zijn de bankgegevens van FATMOOSE?

Onze bankgegevens zijn als volgt:

Wickey GmbH & Co. KG
IBAN: NL40 ABNA 0243 2581 86
BIC/SWIFT: ABNANL2A

Vergeet niet om als betalingskenmerk je bestelnummer te vermelden bij je betaling. Zo kunnen we de betaling beter aan jouw bestelling koppelen. Zodra we jouw betaling ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een e-mail met een betaalbevestiging.

Zijn mijn gegevens veilig gedurende het betaalproces?

Safety first is ons motto! De veiligheid van jouw gegevens staat bij ons en bij onze betaalpartners dan ook voorop. Om een snelle en veilige verwerking van betalingen te garanderen, werken we uitsluitend met erkende betalingsexperts samen die aan de hoogste veiligheidsnormen voldoen en gebruik maken van geavanceerde fraudepreventiesystemen.

Hoe werkt het bestel- en betalingsproces met de betaalmethode "Klarna - Betaal later"?

Selecteer in de eerste stap in de checkout "Klarna - Betaal later" en bevestig de aankoop door op de koopknop te klikken. Je wordt dan doorgestuurd naar Klarna, waar je je bestelling kunt afronden.

Bij de betaalmethode "Klarna - Betaal later", betaalt Klarna vooraf voor jou en maakt je volledige factuurbedrag naar ons over, zodat niets de verzending van je bestelling in de weg staat. Nadat de bestelling is verzonden, stuurt Klarna je een betaalverzoek, dat binnen de door Klarna aangegeven termijn aan Klarna moet worden betaald. We vragen je het rekeningbedrag niet aan Wickey, maar uitsluitend aan Klarna over te maken.

Let op: Houd er rekening mee dat Klarna zich het recht voorbehoudt om je betaling in uitzonderlijke gevallen te weigeren. Kies in dat geval een andere betaalmethode.

Naar wie maak ik het openstaande factuurbedrag over?

We vragen je dringend om het factuurbedrag rechtstreeks naar Klarna over te maken, aangezien Klarna vooraf voor je betaalt. Dit geldt voor de betaalmethode "Klarna - Betaal later".

Hoe en wanneer krijg ik mijn rekening?

Je ontvangt de rekening van je bestelling per E-mail, zodra wij de betaling ontvangen hebben.

Kan ik ook een rekening op naam van mijn bedrijf krijgen?

Je kunt de rekening natuurlijk ook op naam van je bedrijf krijgen. Hiervoor hoef je tijdens het bestelproces alleen de velden "bedrijf" en "btw-nummer" in te vullen.

Wordt de btw afzonderlijk op de rekening vermeld?

De btw wordt niet afzonderlijk vermeld. Op de rekening zie je wel hoe het totaalbedrag inclusief btw is samengesteld.

View all
Verzending en levering
Hoe verloopt de levering bij FATMOOSE?

Wij leveren onze speeltoestellen via een transportbedrijf. Kleinere accessoires leveren wij per pakketdienst.

Via welk transportbedrijf of via welke pakketdienst levert FATMOOSE speeltoestellen en accessoires?

Omdat we door onze landspecifieke FATMOOSE Webshops bijna aan heel Europa leveren, werken we met een groot aantal expediteurs samen. Bij kleinere pakketjes werken we met verschillende pakketdiensten samen.

Hoe worden de FATMOOSE speeltoestellen afgeleverd? Hoe zijn ze verpakt?

Safety first - is ons motto bij de verpakking! Je ontvangt onze spullen veilig en stevig verpakt in een pakket of op een pallet met beschermfolie. Ook grotere pakketten zoals speeltoestellen of schommels levert het transportbedrijf veilig tot bij jouw op de stoep.

Waar moet ik op letten wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Over het algemeen moet je bij het aannemen van de levering letten op schade die van buiten zichtbaar is en indien er ernstige schade is het pakket weigeren. Voordat je het speeltoestel gaat opbouwen is het aan te raden om de levering nogmaals grondig te controleren. Kijk aan de hand van de montagehandleiding of je alle onderdelen hebt ontvangen. Denk hierbij aan ontbrekende palen, planken en kleinere onderdelen.

Ik woon in een smalle straat - heeft dit invloed op de levering?

Mocht de straat van jouw leveradres te smal zijn voor een vrachtwagen van 7,5 ton (standaardafmetingen vrachtwagen 7,5 t: L6,1xB2,4xH2,4 m) dan kun je uiteraard ook een alternatief leveradres doorgeven bij jouw bestelling.
Indien je jouw bestelling toch niet op een alternatief leveradres wilt laten leveren, hou er dan rekening mee dat dit kan leiden tot hogere verzendkosten en een langere verwerkingstijd.

Wordt een bestelling van meerdere FATMOOSE artikelen samen geleverd?

Over het algemeen geldt: één bestelling, één levering! Behalve als je zo ijverig hebt geshopt, dat niet alles in één pakket past. Dan volgen er, afhankelijk van de omvang, meer pakketten.

Helpt de chauffeur van de bezorgdienst mij om het speeltoestel naar mijn grondstuk te verplaatsen?

Het speeltoestel wordt voor jouw huis op de stoep uitgeladen. Daarna wordt dit aan jou overgelaten.

Is het mogelijk het aflevermoment bij de transporteur nog op korte termijn te wijzigen?

Mocht je de bezorgafspraak op korte termijn willen verplaatsen, volstaat een telefoontje naar +31 85 0187633. Er kunnen echter magazijn- en aanvullende kosten aan verbonden zijn bij de transporteur, die onder voorbehoud en afhankelijk van de situatie voor jouw rekening zijn. Neem voor nadere informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

 

Wat gebeurd er als ik tijdens de levering niet thuis ben?

Wij verzoeken je deze situatie zoveel mogelijk te vermijden, om de daarmee gepaard gaande extra werkzaamheden voor alle betrokken partijen zo laag mogelijk te houden. Als je toch niet in staat bent om bij de afspraak aanwezig te zijn, zullen wij in actie komen: in dit geval neemt het transportbedrijf met ons contact op en zullen wij met jouw contact opnemen om een nieuwe afspraak in te plannen.

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ter plaatse afhalen?

Alhoewel wij onze klanten graag allemaal persoonlijk zouden willen begroeten, is het omwille van organisatorische redenen helaas niet mogelijk om je bestelling ter plaatse af te halen.

View all
Retouren
Kan ik voor de retourzending van een FATMOOSE speeltoestel zelf een transportdienst uitzoeken?

Helaas kunt u omwille van logistieke redenen de transportdienst niet zelf uitzoeken. Bovendien hebben wij niet de mogelijkheid om informatie door te geven aan de transportdienst, aangezien deze bij de uitvoering vaak samenwerkt met onderaannemers.

Hoe stuur ik mijn artikelen terug?

Indien het bij de te retourneren artikelen om artikelen die per bezorgdienst geleverd zijn gaat, zullen wij samen met jouw een afhaaldatum met de transporteur vastleggen en de volledige kosten van de retourzending voor onze rekening nemen.

Wil je echter een kleiner artikel terugsturen, dan vragen wij je vriendelijk om dit zelf via een door jouw uitgezochte pakketdienst naar ons terug te sturen.

Tip: Kies altijd dezelfde pakketdienst die ook voor de levering van je artikel verantwoordelijk was. Dit is meestal de goedkoopste optie.

Ontvang ik een retourbevestiging?

Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, sturen wij jou natuurlijk een e-mail met de bevestiging.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

De terugbetaling is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Heb je het bedrag van de bestelling zelf overgemaakt? Stuur ons dan je bankgegevens, zodat we het bedrag terug kunnen storten. Heb je per PayPal of per creditcard betaald? In dit geval hebben we jouw betaalgegevens al en hebben we geen verdere gegevens nodig om de terugbetaling door te voeren. Let er wel op dat de terugbetaling tot 14 dagen in beslag kan nemen.

Hoelang kan ik met een klacht bij jullie terecht?

Er bestaat geen minimale termijn waarop je klachten bij ons kenbaar dient te maken. Op onze houten onderdelen zit een garantie van 10 jaar en op alle andere onderdelen een garantie van 2 jaar. Los daarvan gelden de wettelijke voorschriften. Verdere informatie vind je in de instructies over herroepingsrecht.

Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is of als er iets ontbreekt?

Indien er bij de levering al transportschade te bekennen is, dan vraag je aan de transporteur om dit op de vrachtbrief te vermelden. Transportschade is helaas niet geheel te voorkomen en we zullen samen zoeken naar een tevredenstellende oplossing. Het beste is als je aan de hand van de montagehandleiding bekijkt of er iets ontbreekt of beschadigd is en indien dit het geval is foto’s hiervan maakt. Vervolgens kun je ons hierover op de hoogte brengen via ons contactformulier. Vergeet niet om de foto’s toe te voegen en te vermelden welke onderdelen betroffen zijn. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op voor een passende oplossing. Indien een artikel ontbreekt dan is het proces hetzelfde: kijk aan de hand van de opbouwinstructies welke deelartikelen je hebt ontvangen en welke onderdelen ontbreken en noteer dit. Stuur deze lijst vervolgens naar onze klantenservice. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op voor een passende oplossing.

Kan ik de ontvangst van een FATMOOSE speeltoestel weigeren in geval van totale schade?

Wij vragen je vriendelijk om de goederen aan te nemen en de ontvangst niet te weigeren. Vraag aan de transporteur om de transportschade op de vrachtbrief te vermelden en neem vervolgens zo spoedig mogelijk contact met ons op, zodat wij jou kosteloos vervangende goederen op kunnen sturen en een tevredenstellende oplossing voor jou kunnen vinden.

Mag ik de ontvangst van een FATMOOSE speeltoestel weigeren bij hevige beschadigding?

Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervangend materiaal.

Hoe kan ik een artikel omruilen?

Ook het omruilen van een artikel loopt via een retourformulier. Vul je e-mail adres en bestelnummer in en volg de instructies op de daaropvolgende pagina’s. Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om het verdere proces te bespreken.

View all
Opbouw en veiligheid
Waar vind ik de montagehandleiding voor de opbouw van FATMOOSE speeltoestellen?

De montagehandleiding ontvang je bij je bestelling in de bijgeleverde schroevenzak. Mocht deze toch ontbreken, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Wij sturen je de handleiding zo snel mogelijk toe.

Hoe veel tijd neemt de opbouw van een FATMOOSE speeltoestel gemiddeld in beslag?

Uit ervaring kunnen wij zeggen dat de opbouw samen met een behulpzaam iemand en met behulp van de gedetailleerde montagehandleiding vrij snel lukt: Bij benadering en afhankelijk van je doe-het-zelf vaardigheden heb je ongeveer 6 uur (het in beton storten is hierin niet meegerekend) nodig voor onze kleinste speeltoestellen. De tijd die je nodig hebt om de ankers in beton te storten is hierin niet meegerekend. Voor de grootste speeltoestellen raden wij je aan om hulp te vragen. Twee helpers zijn in de regel genoeg. Dan ben je binnen 8 uur klaar. En als je vrienden er toch zijn, dan kunnen ze gezellig blijven eten.

Heb ik nog extra gereedschappen nodig voor de montage van het speeltoestel?

De planken en de balken zijn al gezaagd en de benodigde schroeven en afdekmaterialen zijn tevens bij de levering inbegrepen. De volgende gereedschappen heb je nodig voor de montage:

Accuboormachine Waterpas Rubberhamer Winkelhaak Steeksleutelset

Tips: Zorg ervoor dat je de juiste bitmaat gebruikt bij het bevestigen van de meegeleverde schroeven om voortijdig roesten en beschadigingen te voorkomen. Boor de gaten, voor het indraaien van de schroeven, voor. Dit minimaliseert het risico op beschadiging van de schroeven.

Wanneer contacteer ik een montageservice?

Wees er zeker van dat de bestelling compleet geleverd is en dat er niets ontbreekt, voordat je een montageservice contacteert. Dit bespaart je tijd, geld en moeite en de medewerkers kunnen ontspannen aan de slag gaan.

Kan ik het speeltoestel ook anders opbouwen dan in de montagehandleiding beschreven staat?

De romp is het hoofdonderdeel van het speeltoestel en deze moet zo opgebouwd worden zoals in de montagehandleiding beschreven staat. Een verandering aan deze constructie berust op eigen risico en kan zowel je aanspraak op garantie alsmede de veiligheid van je kinderen in gevaar brengen. Bij veel speeltoestellen is het mogelijk om deze in spiegelbeeld op te bouwen. Dit houdt in dat de positie van accessoires zoals een glijbaan of klimwand omgewisseld kan worden. Indien je er niet zeker van bent of dit van toepassing is op jouw speeltoestel, dan helpt onze klantenservice je natuurlijk graag verder.

Hoe monteer ik de wateraansluiting aan mijn glijbaan?

Voor de montage heb je een boormachine voorzien van een boor met een diameter van 4 mm en een minimale lengte van 5 cm nodig. Tevens heb je fijn schuurpapier nodig om overtollig boorgruis en scherpe kantjes aan de bovenkant van de glijbaan licht op te schuren. Voor de aansluiting heb je een tuinslang 1/2" en bijbehorende slangklem nodig.
Let op! Alleen onze golfglijbanen van 175 cm, 220 cm en 300 cm zijn voorzien van een wateraansluiting.

Wateraansluiting

Aan de achterzijde van de glijbaan vind je een aansluitpijp die de plaats van de wateraansluiting aangeeft. Steek de boor van onderen door de buis en begin met boren. De resulterende bramen kunnen worden verwijderd door de punt van de boorkop te fixeren. De resterende schilfers kunnen voorzichtig met het fijne schuurpapier worden bijgeschuurd. Tip: Oefen bij het schuren niet te veel druk uit om krassen op de glijbaan te voorkomen. Schroef vervolgens de tuinslang (1/2") op de aansluiting en fixeer deze vervolgens met de slangklem. Nu kan de waterpret beginnen!

Welke ondergrond is het meest geschikt voor FATMOOSE speeltoestellen?

Je kunt het speeltoestel het beste op een vlakke ondergrond opbouwen. Gras- en zandvlaktes met genoeg plek om het speeltoestel heen zijn hiervoor het meest geschikt. Bij een harde ondergrond zijn rubberen tegels aan te bevelen.

Hoe kan ik het speeltoestel in de bodem bevestigen?

Ook als je speeltoestel er veilig en stabiel uitziet: om de veiligheid van jouw kinderen te waarborgen, raden wij aan om elk speeltoestel in de grond te verankeren. Door dit te doen, wordt de stabiliteit van het speeltoestel of van de schommel verhoogd. Alle ankers worden aan de palen van het speeltoestel vastgeschroefd en zijn afhankelijk van het soort ankers dat je kiest niet zichtbaar. Over het algemeen raden wij aan om elke paal die de bodem raakt te verankeren. Ladders en klimwanden moeten evenals met twee ankers vastgezet worden. Verdere informatie vind je in de desbetreffende artikelomschrijving.

Tip: onze grondankers zijn geschikt voor elke toren.

Welke ankers zijn het beste en zijn deze bij de bestelling inbegrepen?

De ankers moet je los bij het speeltoestel bestellen. Deze zijn niet inbegrepen. Bekijk eens de productpagina van jouw product. Hier geven wij advies over het soort en aantal ankers die wij voor jouw speeltoestel aanbevelen.

  SolidRoot Hoekenanker SimpleRoot Grondanker QuickRoot Grondanker
  Hoekenanker Grondanker Grondanker
Vierkante palen / Schuine ladders
Geschikt voor schommelpalen?
Losse, korrelige bodem?
Altijd in beton vastzetten
Vaste, stenen bodem?
In beton vastzetten optioneel, maar aan te raden
Montage tips Eenvoudigste montage*

In beton vastzetten
Eenvoudige montage*

In beton vastzetten
Eenvoudige montage

Draaien of in beton vastzetten
Stabiliteit Extreem stabiel en zeker (Premium) Zeer stabiel en zeker (Premium) Stabiel en zeker (Standaard)

*Aanbeveling: montage aan de binnenzijde, anker van de buitenkant niet zichtbaar

Hoe betonneer ik de ankers van het speeltoestel het beste in?

Betonneren

Ankers

View all
Info over ons hout
Welk hout gebruikt FATMOOSE?

Het geïmpregneerde FATMOOSE dennen- of sparrenhout is afkomstig van een natuurlijke en duurzame teelt en staat voor een lange levensduur buitenshuis. Hierdoor hebben onze producten een hoogwaardige standaard en is uitbundig en veilig speelplezier gegarandeerd!

Zijn scheuren, knoesten en groene verkleuringen in het hout normaal?

Hout is een natuurproduct en geen boom is hetzelfde. Kleine scheurtjes of knoesten zijn hierdoor gebruikelijk. Volgens DIN-norm 4074 worden de statische eigenschappen van het hout niet beïnvloed door scheuren onder een kwart van de lengte of dikte van de balk – integendeel, ze tonen zelfs aan dat het hout nog steeds werkt!

Waarom krimpt of zet het hout zo vaak uit?

Bij een bijzonder droge of vochtige opslag kan het gebeuren dat het hout iets krimpt of uitzet. Dat is niet vreemd en zelfs goed, zodat het hout optimaal bestand is tegen invloeden van buitenaf.

Er zitten groenachtige/witte vlekken op mijn speeltoestel. Is dit schimmel?

Indien je FATMOOSE product op enkele plaatsen witte of groenachtige verkleuringen heeft, is dit geen reden om je zorgen te maken: het kan gebeuren dat zouten uit het hout en de impregnatie zich aan de oppervlakte ophopen en eruit komen. Deze vlekken kun je negeren. Indien ze je toch storen, kun je de betreffende plekken een beetje opschuren.

Wat betekent het als hout onder keteldruk geïmpregneerd is?

Ons hout staat voor jarenlang speelplezier en om dit te garanderen, wordt het houdbaar gemaakt. Hiervoor impregneren we het hout onder keteldruk. Hierbij worden beschermende zouten onder hoge druk in het hout geperst, waardoor het hout permanent beschermt is tegen insecten, schimmels, rot en voortdurend contact met zand en water.

Het hout is vochtig. Is dit normaal?

Over het algemeen is vocht geen reden tot zorg: wij weten uit ervaring dat het enige tijd kan duren tot het vocht dat tijdens het impregnatieproces is ontstaan weer uit het hout verdwenen is. Door de impregnering kan het hout vochtig zijn. Pak het daarom na ontvangst uit en laat het minimaal twee dagen drogen. Boor de gaten voor het indraaien van de schroeven voor. Hiermee minimaliseer je het risico op beschadiging van de legering van de schroeven.

Moet het hout van het speeltoestel gebeitst worden en welke beits is hiervoor geschikt?

Je hoeft het hout niet extra te beitsen of te lakken. Door de weerbestendige keteldruk-impregnatie is het speeltoestel beschermt tegen weer en wind. Mocht je het toestel toch graag willen lakken, dan kun je het hout natuurlijk nog met een speciale beschermende lak of beits, die volgens DIN EN 71 deel 3 gecertificeerd is, behandelen. Deze zijn zowel kind- als milieuvriendelijk.

Mag het hout van het speeltoestel geverfd of gelakt worden?

Als je je speeltoestel wilt opfrissen of veranderen, ben je natuurlijk vrij om dat te doen! Om aanspraak op je garantie te behouden, dien je echter het volgende in acht te nemen: voor het behoud van de houtkwaliteit en -levensduur mogen uitsluitend ademende of permanent beschermende lakken worden gebruikt die volgens DIN EN 71 deel 3 zijn gecertificeerd. Deze verf is niet schadelijk voor je kind en zijn getest op het gebruik in de buurt van kinderen.
Tip: Schuur het hout met schuurpapier voordat je gaat schilderen. De verf hecht niet alleen beter op een ruw oppervlak, maar je verwijderd zo ook onzuiverheden op het houtoppervlak.

Wat kan ik tegen de groenachtige vlekken doen?

Doordat het hout onder keteldruk geïmpregneerd is en door het constante uitzetten en krimpen van het hout, kan het gebeurden dat er op enkele plaatsen zout naar buiten komt. Dit kun je gemakkelijk een beetje opschuren of gewoon zo laten indien het je niet stoort.

Hoe ga ik het krimpen en uitzetten van het hout tegen?

Als hout vochtig of voor langere duur opgeslagen wordt, kan het gebeuren dat het volume van het hout veranderd. Om dit te voorkomen, moet je het op een droge plek en niet voor al te lange tijd opslaan. Je wilt je kinderen toch niet te lang op hun gloednieuwe FATMOOSE speeltoestel laten wachten, of wel?

View all
Kwaliteit en garantie
Hoe lang is de garantie op FATMOOSE speeltoestellen?

Omdat wij het volste vertrouwen hebben in onze producten, geven wij u 10 jaar garantie* op alle houten onderdelen, wanneer u tegelijkertijd bij uw bestelling onze eigen ankers besteld. In alle andere gevallen is de wettelijke garantie van 2 jaar van toepassing.

* De vermelde garantie geldt voor alle houten onderdelen, bij het gelijktijdig aanschaffen van onze eigen ankers. In alle overige gevallen geldt de wettelijke garantie. Meer informatie over garantie en garantiebepalingen vindt je in onze garantievoorwaarden.

Vanaf wanneer begint de garantieperiode?

De garantieperiode begint bij het ontvangen van de producten. De wettelijke rechten van de consument (het garantierecht als ook het herroepingsrecht) worden niet beperkt door de garantie.

Wanneer is er geen sprake van garantie?

De garantie is een duurzaamheidsgarantie op alle houten onderdelen van het gekochte artikel. Deze garantie is alleen van toepassing indien bij het gekochte artikel tenminste één van onze eigen ankers is gekocht. Indien dit niet het geval is, heeft de klant na het verstrijken van de wettelijke garantie geen verdere garantieaanspraak op de beschadigde houten onderdelen. Er geldt ook geen verdere garantieaanspraak, als de klant of een derde partij zelf schade aan het hout toebrengt door de verkeerde montage, onjuist gebruik of de onjuiste opslag. Verder is schade die ontstaat door vandalisme door de consument of door een derde partij uitgesloten van garantie. Ook uitgesloten zijn typische houteigenschappen en schade door weeromstandigheden.

View all
Informatie over de FATMOOSE categorieën
Zijn de artikelen alleen online te koop?

Aangezien wij een online onderneming zijn, verkopen wij onze producten uitsluitend via internet. Een insidertip voor u: bekijk regelmatig onze Facebook pagina. Hier verrassen we je regelmatig met coole (kortings)acties!

Hebben jullie ook brochures of catalogussen waar de verschillende speeltoestellen in staan?

Wij denken aan het milieu en daarom beschikken we niet over catalogussen of brochures. In onze webshop vind je alles wat je nodig hebt om een geweldig speelparadijs voor je kinderen te creëren.

Hebben jullie een showroom?

Een showroom staat tot nu toe niet op de planning. Woon of ben je toevallig in de buurt? Aarzel dan niet om eens langs te komen! Wij hebben verschillende speeltoestellen opgebouwd op ons terrein. Natuurlijk kun je ook een kijkje nemen op onze Inspiration-pagina om hier eerste indrukken van onze speeltoestellen te verzamelen.

Zijn de FATMOOSE speeltoestellen ook geschikt voor openbaar gebruik?

Onze speeltoestellen zijn alleen geschikt voor privégebruik.

Heb je voor sommige FATMOOSE speeltoestellen een bouwvergunning nodig?

Omdat de regelgeving hieromtrent niet alleen internationaal, maar ook regionaal kan verschillen, adviseren wij je om bij je gemeente/stad persoonlijk navraag te doen naar de actuele regelgeving.

Hoe ga ik met het speeltoestel om indien ik het niet meer gebruik?

Let er na het demonteren op dat je het speeltoestel goed opruimt. Je gemeente kan je vertellen waar je het geïmpregneerde hout naartoe kunt brengen.

Moeten de FATMOOSE speeltoestellen regelmatig onderhouden/gecontroleerd worden?

Zoals bij elk product dat dagelijks gebruikt wordt, kunnen bij onze speeltoestellen ook gebruikssporen ontstaan. Daarom raden wij je aan, om je speeltoestel regelmatig te controleren op de sterkte van de schroeven, de planken en de accessoires.

Hoe kan ik mijn speeltoestel uitbreiden?

Bekijk onze webshop eens. De accessoires die je hier vindt, kunnen probleemloos aan elk speeltoestel worden bevestigd. De afzonderlijke aanbouwmodules zijn op dit moment niet apart (na) te bestellen.

Welke artikelen moet ik extra bestellen?

In ieder geval Ankers die in beton in de grond gefixeerd kunnen worden. Deze zijn essentieel om het speeltoestel of de schommel zo rotsvast mogelijk te laten staan en daarmee gaat de 10 jaar garantie op het hout in werking. De vermelde garantie geldt namelijk voor alle houten onderdelen, bij het gelijktijdig aanschaffen van onze eigen ankers. In alle overige gevallen geldt de wettelijke garantie van twee jaar. Meer informatie over garantie en garantiebepalingen, vindt u in onze garantievoorwaarden.

Welke platformhoogtes zijn er en hoe beslis ik welke ik neem?

Bij FATMOOSE vind je speeltoestellen en –huisjes met verschillende platformhoogtes. Welk speeltoestel het beste voor jou is, hangt ook af van je eigen wensen en vereisten: is je tuin klein en beginnen je kinderen pas net te klauteren en te schommelen? Dan is een speeltoestel met een lagere platformhoogte en korte glijbaan waarschijnlijk voldoende. Grotere speeltoestellen met aanbouwmodules zijn perfect geschikt voor oudere kinderen en langdurig speelplezier.

View all
Contact
Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons via het contactformulier en per telefoon bereiken.

Je bereikt ons van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 16:00 uur via het volgende telefoonnummer: +31 85 0187633
We raden je aan om de informatie m.b.t. hotlinetijden in acht te nemen.

Hoe kan ik mijn feedback aan jullie geven?

Bent je tevreden of heb je suggesties voor ons? Laat het ons weten. We kijken uit naar een review op TrustedShops, Trustpilot of een recensie op Google. Ben jij een echte fan en wil je jouw ervaringen delen? Deel dan je foto of video op Instagram met de hashtag #fatmoosemoment of stuur een foto of video inclusief statement naar [email protected] voor onze website. We kijken uit naar je feedback!

Waar kan ik de feedback en foto’s van andere klanten bekijken?

Foto’s van klanten die wij door heel Europa gelukkig hebben gemaakt, zijn te vinden op onze website onder het kopje Inspiration. Laat je inspireren!

Kan ik als blogger samenwerken met FATMOOSE?

Ben je blogger en wil je graag met ons samenwerken? Dat vinden we leuk om te horen! Stuur ons een e-mail op [email protected] waarin je iets meer vertelt over jezelf en je plannen voor een toekomstige samenwerking. Als je al een mediakit hebt, ontvangen we die ook graag. Op die manier gaat een toekomstige samenwerking moeiteloos van start!

Waar vind ik alle informatie over lopende acties?

Daarvoor kun je het beste onze Facebook-pagina liken. Of het nu gaat om wedstrijden, kortingen, etc. – via onze Facebook-pagina blijf je altijd op de hoogte.

View all